Beiträge von TeeBeutel
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DonSimon war doch hier schon im Forum mal vertreten.
Gibt sogar noch die Ruprik "Getriebedoktor Stuttgart", wenn auch leer. Das ist er (gewesen).Ich war letztes Jahr auch bei ihm, aber hier in Stuttgart.
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Da ich gerade auch am überlegen bin mein Lenkrad neu beziehen zu lassen: Hat jemand Erfahrung mit der in3D-Technologie von meinlederlenkrad.de? Hab ich bisher nur bei diesem Anbieter entdeckt...
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Mein Navi hat I-Level 2011/11 - updaten per USB funktioniert problemlos (jedenfalls galt das für die 2019er Version).
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Toller Beitrag - für 190000 km sah deine Brücke aber noch vergleichsweiße gut aus finde ich. Viel Langstrecke?
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You did it yourself? Was it a complete flush or just bleed & refill? Also, did you open/inspect the mechatronics unit?
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I understand. When and where did you change the transmission oil? What oil was used?
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Not sure if I understand you quite right.
The downshifts are not that harsh, but noticeable. Upshifts are worse when the car is cold (first 3 gears at least).
However, yes - the car does slow down when releasing the throttle at low speeds in the city, especially when the car is not in operating temperature.
But I think this is normal due to the recuperation to charge the battery.Is your problem the shifting itself or is the gear engaged and then you slow down?
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I also have the RPM moving in discrete steps when applying light throttle just like in your video. Also lots of new engine parts (egr, maf, walnut blasting,...) so I suspect it comes from the transmission. But no hard shifts once the transmission is warm.
Same milage, same engine. I flashed my DME and EGS to the latest version, didn`t change anything. -
Also dat ist nicht grad wenig ... quasi 1/3 von nem neuen 8HP.
Also bei ZF Werk in FH kostet das bissl mehr als die Hälfte ...
ein neues 8HP direkt von ZF bekommt man für <4000€?